You are here:

Pompa zawieszenia a6 c5

„Od dawna stosowano typowe układy zawieszeń samochodowych. Z czasem przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się konstruktorom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na bardziej modernistyczne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Początkowo służyły one głównie maszynom rolniczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z licznymi pofałdowaniami. Zawieszenie pneumatyczne świetnie radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda autem staje się cichsza i znacznie przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W typowym zawieszeniu były obecne metalowe sprężyny, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest on workiem wypełnionym sprężonym azotem, który napełnia kompresor w momencie wjechania na wgłębienie. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia świetnie współpracuje z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu przy pomocy układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz bezpośrednio łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia samochodu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego nieustanny prześwit. Jest to perfekcyjne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej trasach i przez to są bezustannie narażane na drgania. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania gwarantuje głównie kompresor i miech. Są to najważniejsze elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia a6 c5 przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest dość wrażliwe. Z racji tego, iż ciągle jest narażane na różne drgania spowodowane wybojami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich okresowa wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia audi q7 wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając pojazd z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na początku, zawieszenia pneumatyczne są znacznie częściej wybierane u konstruktorów wiodących marek samochodów osobowych. Najczęściej można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie marki takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu warto mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów naprawy zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor stanowią najczęściej wymieniane elementy w tych markach aut.pompa zawieszenia sprężarka vw touarega musi spełniać swojefunkcje, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

Posted by: admin

Related articles
 

Back to Top